Go Back
+ servings
sillikoulu silliä välimeren tapaan

Silliä Välimeren tapaan

Välimeren mauista sekoitettu silliherkku on erinomaista sellaisenaan, mutta sopii hyvin myös leivän päälle levitettynä. Leikkaa Ahti Perinteinen sillifilee paloiksi ja sekoita mukaan kapriksia ja muita Välimeren makuja. Silliherkku on nopea valmistaa ja heti valmis tarjottavaksi.
20 minutes
RUOKALAJI Kylmät silliruoat, Lisukkeet
ANNOSMÄÄRÄ 4

Ainesosat

• 1 pkt Ahti Perinteinen sillifilee
  • 5 aurinkokuivattua tomaattia öljymarinadissa
  • 1 rkl pieniä kapriksia
  • 1 nippu tuoretta basilikaa
  • 2 valkosipulinkynttä
  • ½ dl parmesanjuustoraastetta
  • dl ranskankermaa
  • ½ tl rouhittua mustapippuria
  • 1 rkl sitruunamehua
  • tuoretta persiljaa

Ohjeet

• Huuhtele sillifilee kunnolla tai liota 2 - 3 tuntia vedessä suurimman suolan poistamiseksi.
  • Leikkaa sillifilee noin 1,5 cm:n paloiksi. Valuta tomaatit ja leikkaa pienehköiksi kuutioiksi. Hienonna basilikanlehdet ja kuoritut valkosipulit.
  • Sekoita kaikki ainekset kulhossa ja mausta pippurilla. Lisää sillipalat ja sekoita kevyesti. Anna tekeytyä muutama tunti. Siirrä sitten tarjoiluastiaan ja koristele persiljalla tai basilikalla. Silli säilyy kylmässä noin 2 päivää.
Kokeilitko tätä reseptiä?Kokeile lisää Sillikoulun herkullisia reseptejä!