Go Back
+ servings
Kermainen sillipasta

Kermainen sillipasta eli Sillikoulun carbonara on arjen herkullista pikaruokaa. Sillin maku pehmenee kermaisella kastikkeella ja parmesaanilla.
Katso reseptivideo täältä.
RUOKALAJI Lämpimät silliruoat

• 250 g spagettia
  • 2 tl suolaa
  • 2 rkl oliiviöljyä
  • 3 kpl valkosipulinkynttä
  • 1 prk Ahti Perinteinen sipulisilliä
  • 1 rkl hienonnettua oreganoa
  • 4 keltuaista
  • 1 dl kuohukermaa
  • 50 g parmesaania
  • suolaa
  • mustapippuria myllystä

Pinnalle

• 50 g parmesaania
  • tuoretta oreganoa

• Valmista kastike. Sekoita kulhossa keskenään keltuaiset, kerma ja raastettu parmesaani.
  • Keitä spagetti suolalla maustetussa vedessä puolikypsäksi ja valuta siivilässä ylimääräinen vesi pois. Kuumenna oliiviöljy kattilassa ja lisää hienonnetut valkosipulinkynnet, pieneksi kuutioitu silli ja hienonnettu oregano. Lisää joukkoon pasta ja sekoita.
  • Lisää kastike pastan joukkoon. Lämmitä miedolla lämmöllä hetken ja sekoita käännellen, kunnes kastike paksuuntuu.
  • Mausta sillicarbonara suolalla ja pippurilla. Lisää annoksen pinnalle raastettua parmesaania ja tuoretta oreganoa.