Go Back
+ servings
Sillilasagne

Vesta Tomaattisilli toimii hyvin lammasruokien kanssa. Lasagneen saa uuden vivahteen, kun vaihtaa perinteisen naudan jauhelihan lampaan jauhelihaan. Sillit “sulavat” tomaattikastikkeeseen antamaan lasagneen uutta makua.
1 hour 30 minutes

• dl parmesaaniraastetta

Lisäksi

• 1 pkt lasagnelevyjä

• Tee ensin jauheliha-tomaattikastike. Hienonna sipuli, valkosipulit sekä sillit ja raasta porkkanat. Kuullota kasvikset pannulla, lisää sekaan jauheliha ja paista. Lisää loppuvaiheessa tomaattipyree ja sillit, anna paistua vielä hetki. Lisää tomaattimurska ja hienonnettu rosmariini. Anna kastikkeen hautua niin kauan kuin aikaa riittää, mielellään yli puoli tuntia. Mausta suolalla ja pippurilla.
  • Valmista juustokastike. Sulata voi kattilassa, lisää jauhot, sekoita tasaiseksi ja anna kypsyä pari minuuttia. Lisää maito hitaasti ja koko ajan vispaten. Kiehauta, ota pois levyltä ja sekoita joukkoon 2 dl juustoraastetta ja 1 dl parmesaaniraastetta. Säästä loput juustot kuorruttamiseen.
  • Kokoa lasagne vuokaan niin, että pohjalle tulee kerros tomaattikastiketta, sitten kerros lasagnelevyjä, kerros juustokastiketta ja taas tomaattikastiketta. Toista kunnes ainekset loppuvat, mutta jätä kuitenkin päällimmäiseksi kerros juustokastiketta.
  • Kuorruta lasagne lopulla juustoraasteella ja paista 175 °C noin 50 - 60 minuuttia, kunnes veitsi uppoaa helposti läpi lasagnelevyistä ja juusto on ruskistunut. Jos lasagnen pinta alkaa tummua liikaa, voit suojata sen foliolla.