Go Back
+ servings
puttanescapasta

Spagetti Puttanesca à la Sillikoulu

Spagetti Puttanesca on vaivaton valmistaa. Silli tuo mukavasti syvyyttä kastikkeen makuun ja kaprikset, oliivit ja chili antavat sille reilusti makua. Voit käyttää ohjeessa myös anjovista. Spagetti Puttanescaa kannattaa valmistaa isompikin määrä, sillä kaikki tulee varmasti syödyksi!
RUOKALAJI Lämpimät ruoat

• 400 g spagettia
  • 3 rkl oliiviöljyä
  • 2 valkosipulinkynttä hienonnettuna
  • 2 rkl kapriksia
  • ½ punainen chili hienonnettuna
  • 50 g kivettömiä oliiveja
  • 5 palaa Ahti Matjessilliä
  • 1 tl kuivattua oreganoa
  • 400 g tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia

Viimeistelyyn

• 1 ruukku tuoretta basilikaa
  • 50 g raastettua parmesaania
  • rouhittua mustapippuria

• Keitä spagetti pakkauksen ohjeen mukaan.
  • Laita laakealle pannulle oliiviöljy ja hienonnetut valkosipulit. Kuullota valkosipulia noin 15 sekuntia.
  • Lisää joukkoon kaprikset, chili, oliivit, sillit ja oregano ja kuullota vielä noin 3 minuuttia. Lisää joukkoon tomaattikastike ja anna hautua noin 10 minuuttia.
  • Lisää spagetti kastikkeen joukkoon ja sekoita tasaiseksi. Viimeistele tuoreella basilikalla, parmesaanijuustolla ja rouhitulla musta- pippurilla.