Sillikoulun pissaladière

Pissaladière on Nizzasta peräisin oleva sipulipiiras, joka on ranskalaisten vastine pizzalle. Kauniin piiraan maku piilee sipulin ja sillin herkullisessa yhdistelmässä.
1 hour 30 minutes

• suolaa
  • mustapippuria

Ohjeet

• Sekoita hiiva kädenlämpöiseen veteen. Lisää joukkoon suola ja öljy. Lisää jauhot ja vaivaa taikinaa noin 10 minuuttia.Kohota liinan alla, kunnes taikina on kaksinkertainen.
  • Valmista täyte. Kuullota sipuleita ja paprikaa öljyssä miedolla lämmöllä, kunnes ne ovat läpikuultavia ja ottaneet hieman väriä.Lisää joukkoon sokeri ja valkoviini. Kuullota vielä, kunnes viini on haihtunut ja sipuli ruskistunut. Mausta hienonnetulla timjamilla, suolalla ja pippurilla.
  • Kauli taikina noin 1 cm:n paksuiseksi ja levitä piirakkavuokaan. Levitä taikinan päälle sipulitäyte. Asettele pinnalle anjovisfileet tai sillit sekä oliivit.
  • Paista 220 °C noin 25 minuuttia.
Kokeilitko tätä reseptiä?Kokeile lisää Sillikoulun herkullisia reseptejä!