sillikoulu sillitäytteiset kananmunat

Sillitäytteiset kananmunat

Suomessa täytetyillä kananmunilla on usein hiukan vanhahtava maine, mutta “devilled eggs” kuuluu edelleen Yhdysvalloissa jokaiseen bbq-buffettiin. Klassikkoonkin saadaan uutta kulmaa hunaja-dijonsinapilla, vaikka sipulisillin kautta ilmassa on edelleen myös muistot isovanhempien joulupöydästä. Perinteikäs klassikko on sitä toki syystä.
20 minutes
RUOKALAJI Alkupalat, Lisukkeet
ANNOSMÄÄRÄ 4

Ainesosat

Ohjeet

• Keitä kananmunat koviksi ja jäähdytä. Halkaise kananmunat ja poista keltuaiset.
  • Murskaa keltuaiset ja sekoita mukaan majoneesi, dijon-sinappi, silputtu ruohosipuli ja puolet sipulisillistä pieneksi hienonnettuna. Mausta tarvittaessa suolalla ja mustapippurilla.
  • Lusikoi täyte kananmunanpuolikkaisiin ja koristele ruohosipulisilpulla ja lopuilla sillifileillä.
Kokeilitko tätä reseptiä?Kokeile lisää Sillikoulun herkullisia reseptejä!