Lisukkeet

Helppo ja herkullinen sillikaviaari

Ruotsalainen sillikaviaari sopii monen aterian lisukkeeksi tai sellaisenaan leivän päälle levitettynä. Kätevästä Ahti Matjessillifileestä valmistat herkullisen sillikaviaarin hetkessä, helposti ja vaivattomasti. Kokeile sillikaviaaria juhlatarjoiluissa tai iltapalaleipien päällä.

Silli-paprikabruschettat

Ahti Sipulisillistä saat tehtyä helpot paprikabruschettat. Näihin perinteisiin italialaisiin alkupaloihin saat mukavan suomivivahteen sillillä. Bruschettat sopivat erinomaisesti illanistujaisissa tarjottaviksi.

Sillikaviaari ja tilliperunaa

Sillikaviaari on upea, kesäinen lisuke uusille perunoille tai vaikka salaatin seuraksi. Sillikaviaari sopii myös niille, joille silli sellaisenaan ei ole suosikkien joukossa, sillä sillin maku pehmenee sillikaviaariin käytettyjen muiden ainesten ansiosta.

Mustaherukkasilli

Mustaherukat tuovat liemeen upean värin lisäksi kirpeän ja makean maun. Lisää makua mustaherukkasilli saa herukanlehdistä. Valmista mustaherukkasilliä vaikka syksyn sadonkorjuujuhliin.

Kreikkalaistyylinen feta-oliivisilli

Abba Ruohosipuli-tillisillin joukkoon sopivat hyvin fetajuusto, punasipuli ja oliivi. Niistä saadaan aikaiseksi raikas ja kesäinen leivänpäällinen tai vaikkapa lisuke uusille perunoille. Feta-oliivisilli sopii myös kesäisen salaatin päälle.

hieno sitruuna-limettisilli

Hieno sitruuna-limettisilli

Tässä reseptissä sitruuna ja lime tuovat sillille aivan omanlaisensa maun. Hyödynnä reseptissä Ahti Perinteinen sillifilee ja lado raaka-aineet lasipurkkiin kerroksittain. Kaunis purkki ja sopivasti sitruksinen silli on erinomainen lisä vaikka saaristolaispöytään.

sillikoulu sillitäytteiset kananmunat

Sillitäytteiset kananmunat

Suomessa täytetyillä kananmunilla on usein hiukan vanhahtava maine, mutta “devilled eggs” kuuluu edelleen Yhdysvalloissa jokaiseen bbq-buffettiin. Klassikkoonkin saadaan uutta kulmaa hunaja-dijonsinapilla, vaikka sipulisillin kautta ilmassa on edelleen myös muistot isovanhempien joulupöydästä. Perinteikäs klassikko on sitä toki syystä.

sillikoulu silliä välimeren tapaan

Silliä Välimeren tapaan

Välimeren mauista sekoitettu silliherkku on erinomaista sellaisenaan, mutta sopii hyvin myös leivän päälle levitettynä. Leikkaa Ahti Perinteinen sillifilee paloiksi ja sekoita mukaan kapriksia ja muita Välimeren makuja. Silliherkku on nopea valmistaa ja heti valmis tarjottavaksi.

sitruunalevite

Sitruunalevite sillillä

Täyteläinen sitruunalevite sopii juhlatarjottavaksi tai brunssipöytään. Sivele rapeiden leipien pintaan raikasta sitruunalevitettä ja nauti!

Thaisilli

Thai-silli

Tässä reseptissä silli maistuu sopivasti Aasialta ja vie sinut makumatkalle Thaimaahan. Lisää joukkoon inkivääriä ja chiliä ja valmista herkku ja paria päivää ennen tarjoilua, jotta saat riittävästi makua.