vorschmack

Vorschmack

Lammas, silli ja sipuli, Vorschmackin perusraaka-aineet, olivat 1800-luvulla arkisia tuotteita talonpojille. Nykyään perinteinen vorschmack tarjotaan Suomessa usein alkuruokana maun ja varmasti myös Mannerheimiin liittyvän tarinan takia. Kokeile Sillikoulun Vorschmack-resepti alta!
3 hours
RUOKALAJI Alkupalat
ANNOSMÄÄRÄ 6

Ainesosat

Ohjeet

• Laita lihat ja sipulit uunivuokaan ja paista uunissa 200-asteessa, kunnes ne ovat kauttaaltaan ruskeat. Jäähdytä.
  • Jauha lihamyllyllä tai kutterilla lihat, valkosipuli, sillit ja anjovisfileet.
  • Laita massa puhtaaseen uunivuokaan. Sekoita joukkoon tomaattipyree tuomaan väriä, jos niin haluat.
  • Kaada joukkoon lihalientä, kunnes massa on kastikemainen. Mausta rouhitulla valkopippurilla.
  • Kypsennä 180-asteisessa uunissa välillä sekoittaen vähintään kaksi tuntia. Rakenteen tulee olla tuhti ja puuromainen. Voit lisätä paiston aikana lihalientä joukkoon jos massa alkaa liikaa kuivua.

Vinkki!

Tarjoile suolassa kypsennettyjen uuniperunoiden, etikkakurkun, etikkapunajuurten ja smetanan kanssa.
Kokeilitko tätä reseptiä?Kokeile lisää Sillikoulun herkullisia reseptejä!